Facebook και Twitter θέλουν στη δουλειά τους οι Ευρωπαίοι




Περισσότερη πρόσβαση σε εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης, όπως το facebook και το twitter, επιθυμούν οι Ευρωπαίοι εργαζόμενοι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία Ipsos για λογαριασμό της Microsoft.


Σύμφωνα με την έρευνα, παρότι σχεδόν δύο στους πέντε εργαζόμενους στην Ευρώπη δηλώνουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συμβάλλουν στην αύξηση της παραγωγικότητάς τους, ποσοστό 27% αισθάνεται ότι η επιχείρηση στην οποία απασχολείται δεν εκτιμά την αξία των εργαλείων αυτών, πολλές φορές με την απαγόρευση της χρήσης τους.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Ipsos σε information workers (εργαζόμενοι σε εταιρεία με τουλάχιστον 100 εργαζόμενους που χρησιμοποιούν PC, laptop, tablet ή smartphone για πάνω από το 75% του χρόνου εργασίας τους), μεταξύ 25 Μαρτίου και 24 Απριλίου 2013. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 9.908 συνεντεύξεις σε 32 χώρες.
Σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από το 37% των εργαζομένων αισθάνεται ότι η συνεργασία μεταξύ του προσωπικού δεν είναι επαρκής και ότι τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης θα ευνοούσαν την ομαδική εργασία.

Τα 2/3 των Ευρωπαίων εργαζομένων χρησιμοποιούν εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης στην εργασία τους, για ευκολότερη επικοινωνία με συναδέλφους, ενώ το 18% δηλώνει ότι θα δαπανούσε τα προσωπικά του λεφτά σε εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να βοηθήσει στην αποτελεσματικότητα της εργασίας του.

"Οι εργαζόμενοι ήδη φέρνουν τις δικές τους συσκευές στην εργασία τους, αλλά τώρα φέρνουν και τις δικές τους υπηρεσίες επίσης" δήλωσε η Charlene Li ιδρύτρια και αναλύτρια του Altimeter Group, εταιρείας που μελετά τα κοινωνικά δίκτυα και τις σύγχρονες τάσεις. "Οι εργαζόμενοι επιθυμούν να εργάζονται με διαφορετικό τρόπο, χρησιμοποιώντας εργαλεία τα οποία είναι πιο σύγχρονα και που αντανακλούν περισσότερο τον τρόπο που οι ίδιοι επικοινωνούν στην προσωπική τους ζωή. Η επιχειρηματική κοινωνική δικτύωση αντιπροσωπεύει ένα νέο τρόπο εργασίας και οι οργανισμοί που υιοθετούν αυτά τα εργαλεία βελτιώνουν τη συνεργασία μεταξύ του προσωπικού, επιταχύνουν την ανταπόκριση στους πελάτες τους και δημιουργούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα".

Ωστόσο, κάποιες εταιρείες είναι διστακτικές στην υιοθέτηση εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης. Από τους ερωτηθέντες της έρευνας, το 27% πιστεύει ότι θα μπορούσε να κάνει καλύτερα τη δουλειά του αν η διοίκηση ήταν πιο υποστηρικτική σχετικά με τη χρήση εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης. Οι σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στα social media, σύμφωνα με τους Ευρωπαίους εργαζόμενους είναι θέματα ασφάλειας (65%) και ο φόβος μείωσης της παραγωγικότητας (58%).

Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας, με τη σωστή χρήση, η επιχειρηματική κοινωνική δικτύωση μπορεί να φέρει σημαντικά οφέλη στις επιχειρήσεις, βελτιστοποιώντας την επικοινωνία των εργαζομένων, την ανταλλαγή πληροφοριών, τη συνεργασία μεταξύ των ομάδων ανά διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες, αλλά και εκμηδενίζοντας την απόσταση μεταξύ του οργανισμού και των πελατών, καθώς και των προμηθευτών.

"Όπως το email διευκόλυνε τους ρυθμούς εργασίας στη δεκαετία του '90, η επιχειρηματική κοινωνική δικτύωση θα αποτελέσει τον κινητήριο μοχλό για περισσότερη ευελιξία και περισσότερες αλλαγές τον 21ο αιώνα" δήλωσε ο Kurt DelBene, πρόεδρος του Microsoft Office Division.

«Παρακολουθώντας τον τρόπο με τον οποίο η συνεργασία και η επικοινωνία συνεχώς εξελίσσονται, πιστεύουμε ότι τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο κόσμος σήμερα – email, instant messaging, τηλεδιάσκεψη και κοινωνική δικτύωση – θα ενωθούν, αποτελώντας μέρος εφαρμογών με τρόπο που θα αυξήσει τη συνεργασία και θα μεταμορφώσει τον τρόπο που οι άνθρωποι εργάζονται».


ΠΗΓΗ:www.newsit.gr

Σχόλια