Dead Space 3 "Δεν έδωσα εγώ, το μήλο στη Χιονάτη..."



Περιεχόμενα

Ήταν Οκτώβριος του 2008 όταν η EA Redwood Shores - που αργότερα μετονομάστηκε σε Visceral Games- ταρακούνησε λιγάκι το έδαφος της gaming βιομηχανίας και ακόμη περισσότερο την κατηγορία των horror παιχνιδιών με το πρώτο Dead Space. Ένα ολόφρεσκο και με βλέψεις franchise, που κατάφερε να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του, όσα λίγα παιχνίδια της εποχής. Ο τίτλος, με έναν πολύ εξελιγμένο τεχνικό τομέα, με πρωτοποριακές ιδέες στο user interface και με ωμό, ασταμάτητο τρόμο, έκλεισε το μάτι σε όλα τα παιχνίδια της περιόδου -και όχι μόνο. Δύο χρόνια μετά, ήρθε το Dead Space 2, που αν και είχε "σπείρει" τις φήμες ότι θα είναι λιγότερο horror και περισσότερο action, το τελικό αποτέλεσμα ήταν ακόμη μία φορά μοναδικό. Η σειρά έκανε και ένα spin-off πέρασμα από τα motion-sensing μονοπάτια, με το Extraction, που και αυτό, αν και on-rails, δεν απογοήτευσε.

Με δύο εξαιρετικά επιτυχημένους τίτλους στο τσεπάκι της, λοιπόν, η EA δε θα μπορούσε να αφήσει το franchise στην τύχη του. Έτσι, έχουμε το Dead Space 3, έναν τίτλο που έχει "ακούσει" τόσα και τόσα αρνητικά, από το πρώτο trailer κιόλας, στο οποίο εμφανίζει ένα "Gears of War" πρόσωπο, με τον χαρακτήρα να μάχεται εναντίον ανθρώπινων αντιπάλων, να καλύπτεται σε εμπόδια, να υπάρχει δυνατότητα co-op κλπ. Πριν ξεκινήσουμε να τα διαψεύδουμε -εν μέρει- όλα αυτά, να ξεκαθαρίσουμε το εξής. Το Dead Space 3 διαρκεί περίπου 12-13 ώρες -αν και η διάρκεια μπορεί να αυξηθεί ελέω των optional missions, για τις οποίες θα μιλήσουμε παρακάτω- και χωρίζεται σε 19 κεφάλαια. Από τα 19 κεφάλαια, τα 14 χαράζουν το δρόμο που χάραξαν τα δύο πρώτα Dead Space και μόλις το 1/4 του υπόλοιπου παιχνιδιού εμφανίζει -ελαφριά- συμπτώματα "Gears of War" και λοιπών action τίτλων. Με αυτά κατά νου, ας δούμε τι έχει να μας προσφέρει η νέα προσπάθεια της Visceral Games.
"The Marker Killer"

Ο παίκτης μπαίνει ακόμη μια φορά στη στολή του Isaac Clarke, ο οποίος είναι κυνηγημένος από τον Jacob Danik και τους ακολούθους του. Ο Danik είναι ο αρχηγός της θρησκευτικής οργάνωσης των Unitologists, που ως αντικείμενο λατρείας έχει τα Markers. Ως "marker killer", ο Isaac, γι' αυτούς, είναι ένας αιρετικός που πρέπει να σταματήσει να υπάρχει. Στην προσπάθειά του να δραπετεύσει και ταυτόχρονα να σταματήσει την παράνοια των Markers, θα έρθει αντιμέτωπος ορισμένες -λιγοστές- φορές με τον Danik και τη "συμμορία" του. Και αυτά είναι τα σημεία που το Dead Space 3 "ντύνεται" Gears of War και ο Isaac ανταλλάσσει πυροβολισμούς με τα μέλη της οργάνωσης. Κατά την άποψη του γράφοντος, αυτές οι σκηνές λανθασμένα τοποθετήθηκαν σε έναν Dead Space τίτλο. Λανθασμένα όχι μόνο ως επιλογές, αλλά και ως υλοποίηση, μιας οι μηχανισμοί του Dead Space σε τέτοιου είδους μάχης δε μπορούν να λειτουργήσουν, πράγμα που αυτομάτως αποδεικνύει πως αυτές οι σκηνές έπρεπε να μπουν για να προσελκύσουν περισσότερο κοινό στα trailers.

Η πλοκή δεν ήταν ποτέ το δυνατό σημείο των Dead Space και το τρίτο μέρος δεν αλλάζει κάτι σε αυτόν τον τομέα. Το σενάριο, αν και κάνει μερικές ριψοκίνδυνες επιλογές προς το τέλος, καταφέρνει απλά να κρατήσει το ενδιαφέρον σε σχετικά υψηλά επίπεδα και τίποτα περισσότερο. Στο μεγαλύτερο μέρος του το Dead Space 3 ποντάρει στην ατμόσφαιρα και στο horror gameplay, εκεί δηλαδή που χτυπάει η καρδιά του franchise. Εγκαταλελειμμένα διαστημόπλοια, σκοτεινοί διάδρομοι, ματωμένα labs και...Necromorphs, ηλεκτρίζουν τα κύτταρα του παίκτη. Βέβαια, υπάρχουν και "απώλειες". Οι ρυθμοί είναι σαφέστατα πιο γρήγοροι, η συχνότητα των μαχών με τα καθόλου φιλικά πλάσματα έχει αυξηθεί αισθητά, ενώ ο κλειστοφοβικός χαρακτήρας έχει απαλύνει λιγάκι. Σε αυτό συνάδει η μεγαλύτερη ποικιλία των περιοχών, καθώς και το γεγονός ότι ένα μέρος της περιπέτειας διαδραματίζεται σε έδαφος και όχι σε συντρίμμια διαστημοπλοίων.
"Και Dead. Kαι Space"

Με απλά λόγια, το Dead Space 3 δε λαμβάνει χώρα αποκλειστικά και μόνο σε ένα μέρος (βλ. USG Ishimura), αλλά υποχρεώνει τον παίκτη να εξερευνήσει πολλές περιοχές, που διαφέρουν ως προς την αισθητική, το σχεδιασμό και τη γενικότερη φιλοσοφία τους. Το "μενού" περιλαμβάνει από τα γνωστά διαστημόπλοια και τους διαστημικούς σταθμούς, μέχρι παγωμένους εξωγήινους πλανήτες -και σταματάμε εδώ, γιατί το τέλος κρύβει εκπλήξεις. Έχοντας δημιουργήσει ένα μεγαλύτερο κόσμο, η ομάδα ανάπτυξης ενσωμάτωσε και διάφορες δευτερεύουσες αποστολές, οι οποίες είναι απολύτως προαιρετικές αλλά έχουν αρκετό ενδιαφέρον. Αυτές οι αποστολές μπορούν άνετα να αυξήσουν τη διάρκεια του τίτλου κατά 4 με 5 ώρες (δηλαδή στο σύνολο 16-17 ώρες).

Για τα του gameplay, όσοι έχουν εμπειρία με το franchise ξέρουν περίπου τι να περιμένουν. Ο παίκτης, εκτός φυσικά από τον εθιστικό διαμελισμό των Necromorphs, θα πρέπει να εξερευνήσει δωμάτια και να λύσει τυπικούς γρίφους, με τους πάντοτε προσεγμένους και βαρείς μηχανισμούς των Dead Space. Για τις action καταστάσεις με τα πιο...εύσωμα πλάσματα, ο Isaac μπορεί πλέον να αποφεύγει χτυπήματα κάνοντας βουτά προς τις τέσσερις κατευθύνσεις, ένα μηχανισμό που όμως σπάνια τον είδαμε να λειτουργεί αποτελεσματικά.

Όπως και στα προηγούμενα Dead Space, έτσι και εδώ, τόσο τα όπλα όσο και η στολή του Isaac αναβαθμίζονται μέσω των Work Benches και RIG Kiosks. Μία ευχάριστη προσθήκη στο Dead Space 3 είναι το crafting των όπλων και των αντικειμένων, το οποίο θα απασχολήσει αρκετά τον παίκτη και θα τον βάλει να πειραματιστεί με τη... σατανική του φαντασία. Διάσπαρτα στα επίπεδα, εκτός από med packs και πυρομαχικά -και διάφορα ακόμη collectibles- υπάρχουν πολλών ειδών αντικείμενα, τα οποία ο παίκτης θα χρησιμοποιήσει και θα συνδυάσει για να φτιάξει από το μηδέν το όπλο της αρεσκείας του. Τη "συνταγή" μπορεί να την αποθηκεύσει σε blueprint, είτε για να τη χρησιμοποιήσει κάποια στιγμή στο μέλλον, είτε για να τη χαρίσει σε κάποιονco-op partner (βλ. παρακάτω). Με λίγη φαντασία το απόλυτο βασανιστήριο των Necromorphs μπορεί να γίνει πραγματικότητα...
http://www.gameover.gr/x360/reviews/Dead-Space-3.23045.html

Σχόλια