Περιεχόμενα
Ήταν Οκτώβριος του 2008 όταν η EA Redwood Shores - που αργότερα μετονομάστηκε σε Visceral Games- ταρακούνησε λιγάκι το έδαφος της gaming βιομηχανίας και ακόμη περισσότερο την κατηγορία των horror παιχνιδιών με το πρώτο Dead Space. Ένα ολόφρεσκο και με βλέψεις franchise, που κατάφερε να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του, όσα λίγα παιχνίδια της εποχής. Ο τίτλος, με έναν πολύ εξελιγμένο τεχνικό τομέα, με πρωτοποριακές ιδέες στο user interface και με ωμό, ασταμάτητο τρόμο, έκλεισε το μάτι σε όλα τα παιχνίδια της περιόδου -και όχι μόνο. Δύο χρόνια μετά, ήρθε το Dead Space 2, που αν και είχε "σπείρει" τις φήμες ότι θα είναι λιγότερο horror και περισσότερο action, το τελικό αποτέλεσμα ήταν ακόμη μία φορά μοναδικό. Η σειρά έκανε και ένα spin-off πέρασμα από τα motion-sensing μονοπάτια, με το Extraction, που και αυτό, αν και on-rails, δεν απογοήτευσε.
Με δύο εξαιρετικά επιτυχημένους τίτλους στο τσεπάκι της, λοιπόν, η EA δε θα μπορούσε να αφήσει το franchise στην τύχη του. Έτσι, έχουμε το Dead Space 3, έναν τίτλο που έχει "ακούσει" τόσα και τόσα αρνητικά, από το πρώτο trailer κιόλας, στο οποίο εμφανίζει ένα "Gears of War" πρόσωπο, με τον χαρακτήρα να μάχεται εναντίον ανθρώπινων αντιπάλων, να καλύπτεται σε εμπόδια, να υπάρχει δυνατότητα co-op κλπ. Πριν ξεκινήσουμε να τα διαψεύδουμε -εν μέρει- όλα αυτά, να ξεκαθαρίσουμε το εξής. Το Dead Space 3 διαρκεί περίπου 12-13 ώρες -αν και η διάρκεια μπορεί να αυξηθεί ελέω των optional missions, για τις οποίες θα μιλήσουμε παρακάτω- και χωρίζεται σε 19 κεφάλαια. Από τα 19 κεφάλαια, τα 14 χαράζουν το δρόμο που χάραξαν τα δύο πρώτα Dead Space και μόλις το 1/4 του υπόλοιπου παιχνιδιού εμφανίζει -ελαφριά- συμπτώματα "Gears of War" και λοιπών action τίτλων. Με αυτά κατά νου, ας δούμε τι έχει να μας προσφέρει η νέα προσπάθεια της Visceral Games.
"The Marker Killer"
Η πλοκή δεν ήταν ποτέ το δυνατό σημείο των Dead Space και το τρίτο μέρος δεν αλλάζει κάτι σε αυτόν τον τομέα. Το σενάριο, αν και κάνει μερικές ριψοκίνδυνες επιλογές προς το τέλος, καταφέρνει απλά να κρατήσει το ενδιαφέρον σε σχετικά υψηλά επίπεδα και τίποτα περισσότερο. Στο μεγαλύτερο μέρος του το Dead Space 3 ποντάρει στην ατμόσφαιρα και στο horror gameplay, εκεί δηλαδή που χτυπάει η καρδιά του franchise. Εγκαταλελειμμένα διαστημόπλοια, σκοτεινοί διάδρομοι, ματωμένα labs και...Necromorphs, ηλεκτρίζουν τα κύτταρα του παίκτη. Βέβαια, υπάρχουν και "απώλειες". Οι ρυθμοί είναι σαφέστατα πιο γρήγοροι, η συχνότητα των μαχών με τα καθόλου φιλικά πλάσματα έχει αυξηθεί αισθητά, ενώ ο κλειστοφοβικός χαρακτήρας έχει απαλύνει λιγάκι. Σε αυτό συνάδει η μεγαλύτερη ποικιλία των περιοχών, καθώς και το γεγονός ότι ένα μέρος της περιπέτειας διαδραματίζεται σε έδαφος και όχι σε συντρίμμια διαστημοπλοίων.
"Και Dead. Kαι Space"
Για τα του gameplay, όσοι έχουν εμπειρία με το franchise ξέρουν περίπου τι να περιμένουν. Ο παίκτης, εκτός φυσικά από τον εθιστικό διαμελισμό των Necromorphs, θα πρέπει να εξερευνήσει δωμάτια και να λύσει τυπικούς γρίφους, με τους πάντοτε προσεγμένους και βαρείς μηχανισμούς των Dead Space. Για τις action καταστάσεις με τα πιο...εύσωμα πλάσματα, ο Isaac μπορεί πλέον να αποφεύγει χτυπήματα κάνοντας βουτά προς τις τέσσερις κατευθύνσεις, ένα μηχανισμό που όμως σπάνια τον είδαμε να λειτουργεί αποτελεσματικά.
http://www.gameover.gr/x360/reviews/Dead-Space-3.23045.html
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου